web analytics
AmintiriBlogCalatorii

Vizita în HD: Castelul Corvinilor

Primul obiectiv turistic din Hunedoara pe care l-am vizitat, a fost Castelul Corvinilor, cunoscut și sub numele de Castelul Huniazilor.

Castelul Corvinilor  este cel mai important monument de arhitectură gotică din Transilvania. A fost ridicat în secolul XV de către Iancu de Hunedoara, în apropierea unei vechi fortificații de pământ, pe o stâncă la picioarele căreia curge pârâul Zlaști. E o construcție impunătoare, cu acoperișuri înalte și frumos colorate, cu turnuri și turnulețe, ferestre și balcoane împodobite cu dantelărie din piatră cioplită.

Fiind cea mai mare și vestită proprietate a Huniazilor, castelul cunoaște în timpul acestuia însemnate transformări, pe lângă rolul strategic, datorat poziției, care închide accesul către zonele bogate în fier ale Munților Poiana Ruscă, devenind și o somptuoasă locuință. Cu trecerea anilor, diverșii stăpâni ai castelului i-au modificat înfățișarea, îmbogățindu-l cu turnuri, săli și camere de onoare. Despre istoria și povestea castelului vă pot recomanda cu căldura siteul oficial. Ca turist, vă pot spune că am fost plăcut impresionat de eforturile făcute de angajații castelului pentru a îl promova Sunt oameni care cred în dezvoltarea potențialului turistic al acestui obiectiv, sunt oameni pentru care Castelul este casa lor, lucrează acolo dintotdeauna iar atunci când un turist vizitează castelul, sentimentul lor este că te primesc în propria lor casă. Așadar, eforturile de a face turistul să se simtă bine sunt de înțeles și lăudabile în același timp.

În mini vacanță am fost în fiecare zi la Castel. Vineri am vizitat întreg castelul, cameră cu cameră și am făcut multe fotografii. Prețurile sunt acceptabile fiind 25 ron pentru adulți, 10 RON biletul pentru pensionari iar elevii și studenții plătesc numai 5 RON pe bilet. Da, numai 5 RON!

La intrarea în fiecare secțiune a castelului se află montate info chioșcuri prin intermediul cărora vizitatorul are posibilitatea să afle informații / istoricul privind zona respectivă. Info-chioșcurile sunt dispozitivele ce fac tranziția între cadrul medieval și modern. Iar dacă simți într-adevăr nevoia de hi-tech, exista audio ghid ce se poate descărca direct pe telefonul mobil. Este vorbe de aplicația Tourpipe de aici.

Sâmbătă seara a fost deschis fiind noaptea muzeelor și am avut plăcerea de a asista la lupte dintre cavaleri, s-a tras cu arcul și am stat vreo oră de vorbă cu Sima cel Alb și cu hatmanul (căpitanul gărzilor). A fost extrem de frumos luminat castelul și turiștii au putut vizita în voie aripile deschise, au avut acces la facilitățile de zi dar și la magazinele de suveniruri. Îmi făcea cu ochiul un tricou albastru închis și mi s-a făcut milă de el să îl las singur în magazin așa că l-am cumpărat amintire 🙂

Duminică am trecut doar să fac provizii de suveniruri pentru acasă, tricouri, magneți, oglinjoară …

Din experiența Castelul Corvinilor mi-a plăcut amabilitatea personalului angajat, pasiunea acestora și promovarea tradițiilor medievale. Se ajunge ușor la Castel și nu prea ai timp să te plictisești într-un tur al Castelului care ar dura cu ghid chiar și 3 ore 🙂 În viitor am înțeles că vor să modernizeze zona și să creeze un platou pe care să se poată parca plus posibilitatea de a face pe jos un tur în jurul castelului…un fel de plimbare de seară în jurul castelului pe lângă pârâu. Idei sunt, sper să fie și buget pentru asa ceva.

După atât entuziasm, vine timpul să vedem și minusurile. Castelul se închide la ora 20:00 pe timpul verii când este destul de multă lumină totuși. Parcarea poate fi o problemă. Momentan sunt străduțe laterale unde se poate parca și bineînțeles că duminică am găsit chiar și responsabilul cu parcarea în zonă: un kinder (nu știu dacă era femeie sau bărbat), care se uita ușor cruciș și a ținut să îmi spună că a avut grijă de mașina mea să nu o zgârie nimeni 🙂 Mi-a părut rău că nu am apucat să ne plimbăm cu mocănița. Această linie ferată spectaculoasă ar fi ideala pentru susținerea turismului într-o zonă cu o mare rată a șomajului… Se poate combina cu o vizită la Castel, situat chiar lângă depoul principal. Din păcate mocănița nu este funcțională dar sunt voci care promit un viitor strălucitor.

În mare aceasta a fost experiența Castelul Corvinilor așa că e timpul să ne uităm la poze. Claritatea unora lasă de dorit fiind făcute numai cu ProstPhone 5s. Promit până la vară să iau un DSLR măcar entry level.

[embpicasa id=”6016049241687155729″]

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
  1. […] în HD: localitatea BradVizita în HD: H Medical Clinic a adus RMN in HunedoaraVizita în HD: Castelul Corvinilor Cristian+ mai 22, […]

2. Frumos castel. a fost o placere sa/l vizitez si as repeta oricand aceasta vizita daca as fi mai aproape. cert este ca voi mai ajunge prin zona si o sa/l vada si fiica mea